Innowacyjność, która wymuszana jest przez konkurencję na
wolnym rynku, poprawia atrakcyjność oferowanych towarów i świadczonych usług. Sedno
sprawy dobrze zilustrują dwa przykłady, jeden z branży przemysłowej i jeden z
branży rozrywkowej.
Motoryzacja jest świetnym przykładem świadczącym o tym, że
innowacyjność przekłada się na wzrost atrakcyjności produktu. Samochód pełni tą
samą funkcję co w XX wielu, umożliwia przemieszczanie się z punktu A do punktu
B. Jednak jasne jest, że współczesne samochody znacznie różnią się od tych z
lat 20. Nawet powierzchowne prześledzenie historii motoryzacji uświadomi nam,
że każda epoka przynosiła innowacje, dzięki którym samochód stawał się
atrakcyjniejszym produktem.
Drugim przykładem są koncerty muzyczne. Proponuję spojrzeć
na takie wydarzenia z perspektywy biznesowej, przez pryzmat usługi świadczonej
przez artystów na rzecz odbiorców. Koncerty z lat 60 znacznie różnią się od
współczesnych. Dla współczesnego odbiorcy są one po prostu nudne. Jednak od lat
60 świat show-biznesu wprowadzał innowacje. Dzięki efektom wizualnym,
pirotechnicznym, lepszemu nagłośnieniu współczesne koncerty są o wiele
atrakcyjniejsze dla odbiorcy.
Linki pokazują różnicę, jaka zaszła w biznesie
muzycznym dzięki nowym rozwiązaniom.