poniedziałek, 10 marca 2014

Dlaczego innowacje? Wzrost atrakcyjności towarów i usług

Innowacyjność, która wymuszana jest przez konkurencję na wolnym rynku, poprawia atrakcyjność oferowanych towarów i świadczonych usług. Sedno sprawy dobrze zilustrują dwa przykłady, jeden z branży przemysłowej i jeden z branży rozrywkowej.

Motoryzacja jest świetnym przykładem świadczącym o tym, że innowacyjność przekłada się na wzrost atrakcyjności produktu. Samochód pełni tą samą funkcję co w XX wielu, umożliwia przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Jednak jasne jest, że współczesne samochody znacznie różnią się od tych z lat 20. Nawet powierzchowne prześledzenie historii motoryzacji uświadomi nam, że każda epoka przynosiła innowacje, dzięki którym samochód stawał się atrakcyjniejszym produktem.

Drugim przykładem są koncerty muzyczne. Proponuję spojrzeć na takie wydarzenia z perspektywy biznesowej, przez pryzmat usługi świadczonej przez artystów na rzecz odbiorców. Koncerty z lat 60 znacznie różnią się od współczesnych. Dla współczesnego odbiorcy są one po prostu nudne. Jednak od lat 60 świat show-biznesu wprowadzał innowacje. Dzięki efektom wizualnym, pirotechnicznym, lepszemu nagłośnieniu współczesne koncerty są o wiele atrakcyjniejsze dla odbiorcy.

Linki pokazują różnicę, jaka zaszła w biznesie muzycznym dzięki nowym rozwiązaniom.