Ostatnio trafiłem na innowację marketingową Coca-coli.
Innowacja polega na przedstawieniu historii człowieka, który buduje huśtawki,
aby inni ludzie mogli czerpać z tego radość. Opowieść wywołuje u odbiorcy wiele
pozytywnych emocji, wspomnień i skojarzeń. W tym wszystkim znajduje się
delikatny product placement w postaci
rozpoczęcia i zakończenia filmiku barwami Coca-coli, umieszczeniu w prawym
górnym rogu logo oraz pokazaniu w 1:13 minucie filmu mężczyzny trzymającego
butelkę coli.
Nie ma powodu sądzić, że cała ta historia jest
ustawiona. Jestem sobie w stanie wyobrazić kreatywnego człowieka, który
hobbystycznie buduje huśtawki. Oczywiście sam filmik kręcony był już profesjonalnie
i z myślą o promocji. Z mojej strony duży plus dla Coca-coli za innowacyjne
podejście do reklamy. Zresztą to nie pierwszy raz, kiedy ten koncern
produkujący napoje zaskakuje kreatywnością w promocji. W linkach podaję też
inny przykład.