sobota, 8 marca 2014

Coca-cola i huśtawki

Ostatnio trafiłem na innowację marketingową Coca-coli. Innowacja polega na przedstawieniu historii człowieka, który buduje huśtawki, aby inni ludzie mogli czerpać z tego radość. Opowieść wywołuje u odbiorcy wiele pozytywnych emocji, wspomnień i skojarzeń. W tym wszystkim znajduje się delikatny product placement w postaci rozpoczęcia i zakończenia filmiku barwami Coca-coli, umieszczeniu w prawym górnym rogu logo oraz pokazaniu w 1:13 minucie filmu mężczyzny trzymającego butelkę coli.

Nie ma powodu sądzić, że cała ta historia jest ustawiona. Jestem sobie w stanie wyobrazić kreatywnego człowieka, który hobbystycznie buduje huśtawki. Oczywiście sam filmik kręcony był już profesjonalnie i z myślą o promocji. Z mojej strony duży plus dla Coca-coli za innowacyjne podejście do reklamy. Zresztą to nie pierwszy raz, kiedy ten koncern produkujący napoje zaskakuje kreatywnością w promocji. W linkach podaję też inny przykład.