piątek, 4 lipca 2014

Rozwiązanie problemu dzieci pozostawianych w samochodach

Kilka dni temu Polską wstrząsnęła wiadomość o tragicznej śmierci trzyletniej dziewczynki w pozostawionym na słońcu samochodzie. Przypadek ten skłonił mnie do zastanowienia się czy innowacyjność może zapobiec podobnym wypadkom w przyszłości. W ten sposób w mojej głowie zrodził się pomysł, który przedstawiam w prezentacji: Prezentacja - Dzieci w samochodach.

Postanowiłem również poszukać w Internecie podobnych rozwiązań. Okazało się, że na świecie istnieją projekty rozwiązujące problem pozostawiania dzieci w samochodach. Linki odsyłają do opisów tych rozwiązań. Problemem jest jednak brak ich komercjalizacji. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości producenci fotelików dziecięcych lub samochodów wprowadzą do swojej oferty rozwiązania podobne do tych, które przedstawiłem w tym wpisie.